گام های اساسی برنامه ریزی به سمت سیستم های مبتنی بر ابر
987
4 دقیقه

گام های اساسی برنامه ریزی به سمت سیستم های مبتنی بر ابر

هنگامی که شما مقصدی مد نظر دارید و مسیری در پیش دارید ، احتمالا بهترین راه را برای رسیدن به مقصدتان را بررسی خواهید کرد.در این مسیر گاهی شما دنبال سریعترین راه هستید گاهی هم سرعت برای شما اهمیت ندارد مثلا در سفر بجای استفاده از هواپیما سعی می کنید با ماشین شخصی خودتان سفر کنید تا از منظره لذت ببرید.

مفهوم برنامه ریزی برای سفر ، مفهومی آشنا برای همه است. این برنامه ریزی ممکن است پیچیده ، طولانی و یا کمی دلهره آور باشد.اما مسیر پیش رو به طور کلی مشخص است.

این امر معمولا برای مشاغلی که در حال برنامه ریزی مسیر خود برای یک سیستم ارتباطی مبتنی بر ابر هستند ،صادق نیست.به طور کلی پذیرفته شده است که همه راهها در نهایت به ابر ختم می شوند. اما انتخاب مسیر بهینه برای رسیدن به سیستم مبتنی بر ابر برای اکثر مشاغل یک کار ناآشناست.

این سفری نیست که آنها در گذشته انجام داده باشند و مسیر مشخصی ندارند برای این کار.

مسیر های رسیدن به ابر زیاد هستند مانند اینکه بخواهیم به سفر برویم و انتخاب های زیادی مثل سفر با ماشین ، هواپیما ، قطار و… داریم. از آنجا که هر کسب و کار با ویژگی های شخصی و سیستم ارتباطی خاص خود منحصر به فرد است ، مسیر دسترسی به ابر برای هر کسب و کار متفاوت خواهد بود.

و ساختار آن طوری خواهد بود که نیازهای ارتباطی منحصر به فرد کسب و کار را در طول راه برآورده سازد. برخی از سازمانها بدون محدودیت هستند و می توانند مستقیماً به ابر بروند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است به مسیرهای دیگری نیاز داشته باشند.

در حالی که هر کسب و کار باید مسیر خود را به سمت ابر دنبال کند ، اما هر گام تجاری باید سه مرحله کلیدی را طی کند.

  1. نیاز های ارتباطی خود را برای امروز و فردا بررسی و ارزیابی کنید.

برای کمک به تعیین مسیر صحیح ابر برای کسب و کار خود ، شش سوال زیر را از خود بپرسید، پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا استراتژی مدرنیزاسیون سیستم های ارتباطی خود را توسعه دهید که متناسب با نحوه کار امروز کسب و کار شما و شیوه ای باشد که فردا دوست دارید کار کنید.

  • همکاری کارکنان چگونه است؟
  • چگونگی مدیریت تعاملات شرکت یا سازمان با مشتریان؟
  • آیا سیستم های شرکت یا سازمان به خوبی ادغام می شوند و کارایی آنها افزایش میابد؟
  • آیا سیستم های بروزرسانی می شوند یا از بروزرسانی ها عقب هستیم؟
  • آیا برای بهبود کارآیی نیاز به حرکت به سمت ابر داریم یا می توانیم با آنچه داریم بیشتر کار کنیم؟
  • آیا آمادگی استفاده از فناوری های ابری را داریم ؟

نباید فراموش کنید که با تغییر نیازهای خود ، استراتژی نوسازی خود را نیز بروز کنید. این امر باعث می شود سیستم ارتباطات شما همچنان با رشد کسب و کار شما مزیت رقابتی شما را بیشتر کند.

  • گزینه های موجود در ابر را درک کنید.

مهم است که به خاطر داشته باشید که انتقال قابلیت های ارتباطی خود به ابر ، همه چیز یا هیچ نیست.

و نیز تنها یک ابر وجود ندارد. درک اصول هر رویکرد در ارتباطات ابری به شما کمک می کند تا راه حل های ارتباطی مناسب را در هر مرحله از مسیر خود انتخاب کنید:

  • ابر عمومی یک سرویس آنلاین است که به طور کامل توسط ارائه دهنده ابر عمومی میزبانی و مدیریت می شود. عملکرد آن کمی شبیه به  یک آپارتمان است. هر شغلی که فضای ابری را اجاره می کند دارای فضای امن خاص خود در زیرساخت های بزرگتر است.

با استفاده از یک ابر عمومی ، می توانید به راحتی ویژگی ها و عملکردهای جدید ارتباطی را در هر زمان که نیاز باشد اضافه کنید  و نیازی به صرف زمان یا هزینه برای نصب ، مدیریت ، نگهداری یا ارتقاء سرورها یا سایر سخت افزارها در محل خود ندارید.

ابر عمومی برای مشاغل  کوچک و استارتاپ هایی که نمی خواهند در مدیریت شبکه در مقیاس کامل سرمایه گذاری کنند ، یک گزینه عالی است.

  •  ابر خصوصی خدمات ارتباطی را در محدوده یک شبکه داخلی و خصوصی ارائه می دهد که از نفوذ خارجی توسط فایروال شرکت یا سازمان شما محافظت می شود.

یک ابر خصوصی بهترین گزینه برای شرکتهایی است که امنیت در آنها مهمترین نگرانی است ، زیرا شما کنترل کامل بر این را دارید که چه کسی و چه چیزی می تواند به اطلاعات درون محیط خصوصی ابر شما دسترسی پیدا کند.

با این حال ، شما باید مسئولیت تشخیص ، محافظت و کاهش خطراتی که داده های شبکه را تهدید می کند را  بر عهده بگیرید.

  • ابر ترکیبی با ترکیب ویژگی های ابر عمومی و خصوصی بهترین ها را به شما ارائه می دهد:

امنیت با مقیاس پذیری و پیچیدگی کمتر با کنترل بیشتر.

یک ابر ترکیبی برای کسب و کار هایی که مزایا و کنترل یک ابر خصوصی و همچنین انعطاف پذیری برای استقرار و مدیریت برنامه های ارتباطی یکپارچه یک ابر عمومی را دارد ، انتخاب خوبی هست.

  • یک شریک فناوری انتخاب کنید تا به شما کمک کند.

در یک مسیر قطعا اگر شریکی وجود داشته باشد ، از پیچ و خم ها و پیچیدگی های طول مسیر راحت تر عبور خواهید کرد. مخصوصا اگر این شریک قبلا این مسیر را رفته باشد ، شما کمتر با موانع و تاخیر های غیر منتظره روبرو می شوید.

کار با یک شریک فناوری به شما امکان دسترسی به متخصصان آموزش دیده را می دهد که می توانند به شما کمک کنند تا همه مسیرهای مختلف را به آسانی در ابر حرکت کنید.

شریک شما تجربه ی بیشتری درمورد  مزایا و معایب گزینه های مختلف ابر دارد و می تواند استراتژی ها و راه حل های مهاجرت را بر اساس اینکه سیستم ارتباطات تجاری امروز شما کجاست و فردا به چه چیزی نیاز دارید توصیه کند. شریک شما قطعا آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه است.

در اینجا یک مرور بسیار مختصر از برخی از استراتژی ها و راه حل هایی است که شریک دارای مجوز Mitel برای ساده تر کردن مسیرتان به ابر با شما صحبت می کند:

  • معرفی یک نرم افزار که دسترسی آسان به آخرین قابلیت های ارتباطی را فراهم می کند ، اطمینان می دهد که نسخه های نرم افزار همیشه سازگار هستند و اصلاحات امنیتی را به روز نگه می دارد.
  • برنامه ها و ادغام هایی که به شما امکان می دهد به طور یکپارچه ویژگی ها و عملکردهای مرکز تماس را به سیستم موجود خود اضافه کنید.
  • کمک به شما برای دسترسی به پرداخت اشتراک آسان و مهاجرت به ابر با هزینه کمتر.

لینک منبع :

https://www.callcentrehelper.com/planning-path-to-the-cloud-188465.htm