انواع برون سپاری به مرکز تماس
968
3 دقیقه

انواع برون سپاری به مرکز تماس

بسیاری از سازمان‌ها کسب‌وکار خود را برون‌ سپاری می‌کنند تا فرایندهایی را مدیریت کنند که فعالیت‌های اصلی کسب‌وکارشان را در بر نمی‌گیرند. خدمات مرکز تماس نه تنها هزینه بر نیستند بلکه به عنوان یک راهکار کارآمد جهت ارائه خدمات منحصر به فرد از طریق برون سپاری محسوب می‌شوند. مرکز تماس برون سپاری شده خدمات زیر را ارائه می‌دهند:

  1. حمایت از مشتری: شرکت شما بایستی مشتریان جدید را جذب کند و در صدد حفظ مشتریان وفادار باشد. بدین ترتیب، مراکز تماس برون سپاری شده بایستی بتوانند به نحو مطلوبی مزیت رقابتی محصولات شما را به آن‌ها نشان دهند.
  2. حمایت فنی: مشتریان شما ممکن است نتوانند همگام با رشد تکنولوژی پیشرفت کنند. شما باید شرایطی فراهم کنید تا آن‌ها به تدریج در محیط متغیر بازار سازگار گرند. در صورتیکه شما به ارائه خدمات حمایت فنی به مشتریان بپردازید، در واقع کلیه کمک‌های ضروری به مشتریان را ارائه می‌دهید و به آن‌ها کمک می‌کنید تا سازگاری بیشتری با روندهای متغیر تکنولوژیکی داشته باشند.
  3. خدمات ورودی: معمولا یک تماس ورودی حجم قابل توجهی از تماس‌ها را در مدت زمان مشخص کنترل می‌کند و به آن‌ها رسیدگی می‌کند. به همین منظور، از طریق سیستم تعاملی پاسخگویی صوتی به تماس‌ها پاسخ داده می‌شود و از طریق تکنولوژی شناخت گفتار سعی می‌شود به مشتریان کمک شود. کارکنان موجود در مرکز تماس ورودی ممکن است تماس‌های مشتریان در خصوص مدیریت حساب‌ها، طرح‌ریزی، پشتیبانی فنی، شکایت‌ها، رضایت یا نارضایتی نسبت به مشکلات و قصد خرید از شرکت را کنترل کنند. این کار باعث کاهش مشتریان ناراضی می‌شود.
  4. خدمات خروجی: تماس با مشتریان بالقوه، بازاریابی و پیمایش مشتری، ارتقای محصول، انتخاب برنامه، رسیدگی به بدهی‌های شرکت و ….بخشی از خدمات خروجی شرکت را تشکیل می‌دهند. این خدمات به توسعه کسب‌وکار شرکت شما کمک می‌کنند. همچنین، مشخصات و شماره تماس مشتریان را ثبت می‌کنند تا از بروز مشکلات ناخواسته جلوگیری به عمل آید و در صورت لزوم با مشتریان تماس می‌گیرند. در واقع، آن‌ها سعی دارند با این کار به مشتریان توجه کنند و ممکن است به منظور جبران نقص‌های خدماتی به ارائه خدمات متمایز به آن‌ها بپردازند و زمینه سودآوری شرکت را فراهم سازند.
  5. خدمات غیر صوتی: خدماتی که از فرایندهای غیر صوتی مثل ارسال ایمیل از مشتریان حمایت می‌کنند، انعطاف‌پذیری لازم را در مشتریان شما ایجاد می‌کنند تا به راحتی نسبت به خدمات ارائه شده نظرات خود را ابراز کنند.
  6. مشاوره در زمینه IT: ارائه خدمات مشاوره شامل مهندسی مجدد زیرساخت‌های مربوط به فناوری اطلاعات و مدیریت عملیات آن‌ها، حفظ امنیت و … می‌شود.
  7. تحقیقات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی: برون سپاری تحقیقات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی مرکز تماس به شرکت شما کمک می‌کند تا به طور موفقیت آمیزی تعداد مشتریان خود را بیشتر کنید و کمپین‌های بازاریابی‌تان را توسعه دهید.
  8. عملیات اداری: شرکت‌ شما بایستی به نحو مطلوبی عملیات اداری را مورد بررسی قرار دهد چون این عملیات بخش مهمی از تصمیم‌گیری در سازمان محسوب می‌شوند. بدین ترتیب، همکاری با ارائه کنندگان خدمات به شرکت شما کمک می‌کند تا بر فعالیت‌های اصلی‌تان تمرکز کنید.
  9. خدمات مالی و حسابداری: برون سپاری خدمات مالی، بیمه، هزینه اجاره و یا چک‌ها، مدیریت دارایی و یا سایر خدمات مالی و حسابداری به راحتی از طریق شرکای برون سپاری شرکتتان صورت می‌گیرد.