انتظارات شغلی برای همیشه در حال تغییر است
1039
3 دقیقه

انتظارات شغلی برای همیشه در حال تغییر است

واشنگتن پست اخیراً مطالعه ای را منتشر کرده است که نشان می دهد یک سوم از کارگران زیر 40 سال آمریکایی  و 22 درصد از کل کارکنان آمریکایی  اکنون به دنبال یک چالش شغلی جدید هستند.

برای برخی به این دلیل است که آنها یا یکی از اعضای نزدیک خانواده در طول پاندمی بیمار شده اند. برای دیگران به این دلیل است که قرنطینه آنها را مجبور به ارزیابی مجدد آنچه واقعاً مهم است کرده است و آنها تصمیم گرفته اند که چیزی متفاوت از کار و حرفه خود را می خواهند.

همانطور که یکی از کارکنان یک شرکت حقوقی می گوید: اگر شما مانند گذشته از پاندمی کرونا خارج شوید ، فرصتی را برای پیشرفت و رشد به عنوان یک شخص از دست داده اید ، من تازه فهمیدم که باید کار بهتری انجام دهم.

واشنگتن پست ادعا می کند که پاندمی مرونا یک اثری ایجاد کرده است که در آن مردم به طور کامل از کوتاه بودن عمر آگاه شده اند و در حال حاضر انتخاب های زندگی خود را زیر سوال می برند. به عبارت دیگر ، آمریکایی ها اساساً دوباره روابط خود را با محل کار تصور می کنند.

تحقیقات مو سسه جهانی مک کینزی (MGI) این مشاهدات را یک گام فراتر می برد و نشان می دهد که تغییر به طریق مختلف خود را نشان می دهد:

  • کارگران بیشتر از همیشه احساس قدرت می کنند: آنها شرایط بهتر ، شغل بهتر و حقوق بهتر می خواهند ، آنها عمدتا از کارفرمایان انعطاف پذیری بیشتری می خواهند.
  • هزینه های مسکن بیشتر است: به ویژه مکانهایی که امکان زندگی دور از شهرهای اصلی وجود دارد و در مواقع لزوم هنوز به آنها دسترسی دارید.
  • تجارت الکترونیکی منفجر شده است: در سال 2020 سه برابر سریعتر از آنچه قبلاً تجربه شده بود رشد می کند.

MGI پیش بینی می کند که بیش از یک چهارم تمام کارکنان اداری اکنون مدتی را در خانه می گذرانند زیرا انتظار می رود کارگران انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند. و فقط در ایالات متحده نیست که نگرش ها در حال تغییر است.

به عنوان مثال ، هفته گذشته در انگلستان ، بحث های زیادی در مورد بازگشت کارمندان دولت به اداره بیشتر از انتظار مقامات دولتی وجود داشت ، بسیاری از کارمندان ادعا می کردند که نمی خواهند برگردند ، و این نشان داد که سال 2020 زمینه کاری را برای کار در خانه ثابت کرد.

وقتی نظرسنجی 2020 HomeAgent UK از مشاغل بلند مدت خانه پرسید که چرا در خانه کار می کنند ، سه دلیل اصلی را ذکر کردند:

  • دستیابی به تعادل بهتر بین کار و زندگی با تناسب ساعات کار با سایر تعهدات روزانه آنها
  • برای از بین بردن رفت و آمد و وقت های تلف شده
  • برای از بین بردن هزینه ی رفت و آمد

این نظرسنجی قبل از قرنطینه انجام شده است.

دور کاری(WFH) با کار انعطاف پذیر یکسان نیست ، اما اغلب آنها بسیار نزدیک هستند. در واقع ، افرادی که دور کاری را انتخاب می کنند ، اغلب این کار را به دلیل انعطاف پذیری لازم برای کار در ساعات موردنظر در مورد سایر تعهدات روزانه خود انجام می دهند.

اما برای اکثر کارفرمایانی که واقعاً مایل به پذیرش “انعطاف پذیری” هستند ، فراتر از ارائه ساعات انعطاف پذیر است. این درباره فرهنگ سازمانی است. این توانایی استراحت یک روز بدون نیاز به جعل یک بیماری است. این بدان معناست که به عنوان یک عضو تیم برای شما ارزشمند است و می دانید که کاری که انجام می دهید به دیگران کمک می کند.

اینطور نیست که کارگران آمریکایی ابزارهای خود را زمین می گذارند و دچار بحران وجودی می شوند ، زیرا احساس می کنند کار آنها ارزشی ندارد.

در بسیاری از موارد احتمالاً به این دلیل است که آنها از ادامه کار خود خوشحال خواهند شد ، اما اکنون می خواهند این توانایی را داشته باشند که بین زندگی خانوادگی و تعهدات کاری خود تعادل برقرار کنند و در برابر کارفرمای خود احساس ارزش کنند.

نوع دورکاری اجباری که در آغاز همه گیری مشاهده کردیم ، بسیار انعطاف پذیر بود. در این شرایط ، انتظار می رفت که کارکنان با ساعات اداری معمولی خود در خانه مطابقت داشته باشند ،یک تغییر 8 ساعته از اتاق نشیمن !

دورکاری جزء مهمی از انعطاف پذیری است که بسیاری از کارکنان به دنبال آن هستند ، اما این پاسخ کامل نیست.

منبع:

https://www.callcentrehelper.com/career-expectations-changing-188509.htm