نوع پوشش کارکنان در کال سنتر
1121
8 دقیقه

نوع پوشش کارکنان در کال سنتر

مشتریان راهی ندارند که بدانند کارمند کال سنتر برای ارائه خدمات از طریق تلفن چه لباسی می پوشد. بنابراین، آیا مهم است که کارکنان کال سنتر هر روز در محل کار چه لباسی بپوشند؟

متیو براون به کد های لباس در کال سنترهای امروزی نگاه می کند.

کال سنترها اغلب از دید عموم دور هستند، بنابراین ظاهراً یکی از مزایای یونیفرم کارکنان ، به عنوان بخشی از هویت برند قابل مشاهده ، حذف می شود. اما نحوه لباس پوشیدن کارکنان می تواند بر روحیه کارکنان یک کال سنتر تأثیر بگذارد و برخی سازمان ها معتقدند که یک کد لباس هوشمند می تواند به بهبود عملکرد کمک کند.

بهترین کد لباس برای کال سنتر شما چیست؟ ما یک راهنمای مفید و یک خط مشی کد لباس قابل دانلود را گردآوری کرده ایم.

لینک دانلود : https://www.callcentrehelper.com/resource.php?id=32

رسمی یا غیر رسمی؟

معضل اصلی ایجاد کد لباس کال سنتر، تصمیم گیری بین لباس غیررسمی و تجاری است. این تصمیم به دو دلیل بسیار دشوار است:

  1. هیچ تعامل مستقیمی با مشتری برای اطلاع از تصمیم شما وجود ندارد، بر خلاف خرده فروشی که در آن لباس فرم برای مشتریانی که بتوانند دستیار مغازه را در میان جمعیت انتخاب کنند بسیار مهم است.
  2. نظرات در مورد اینکه آیا کد لباس شما می تواند بر تجربه مشتری تأثیر بگذارد یا خیر، اختلاف دارد.
نوع پوشش کارکنان در کال سنتر

گزینه های کد لباس

کدهای لباس می توانند یک میدان مین باشند و همیشه در معرض تفسیر هستند.

طبق وب‌سایت dresscodeguide.com، یک کد لباس غیررسمی می‌تواند تقریباً هر چیزی سلیقه‌ای و مناسب باشد.

لباس غیررسمی برای مردان، به معنای پیراهن یقه دار با شلوارهایی مانند کتون یا احتمالاً شلوار جین مردانه است.

برای زنان لباس غیر رسمی یک بلوز، ژاکت یا ژاکت کش باف پشمی با دامن، لباس یا شلوار و کفش یا چکمه است. باید از تی شرت و هر چیزی که شعار دارد خودداری کرد.

در انتهای مقیاس، استاندارد تجاری برای مردان عبارت است از کت و شلواری مناسب، پیراهن یقه رسمی، معمولا با کراوات، و کفش های چرمی رسمی، ترجیحا مشکی. بلوز یا کت و شلوار با دامن یا شلوار دوخت و کفش رسمی معادل لباس زنان است.

این کدهای لباس اساسی به طور بی پایان توسط سازمان ها متفاوت است. اما آنها چگونه برای مراکز تماس کار می کنند؟

نوع پوشش کارکنان در کال سنتر

کدهای لباس تجاری

خرده فروش محصولات الکتریکی Dixons از لباس های تجاری در کال سنتر شفیلد خود استفاده می کند. انتظار می رود مردان پیراهن یقه دار و شلوار بپوشند. بلوز و دامن یا شلوار برای زنان عادی است. از آنجایی که Dixons هفت روز در هفته باز است، جمعه و تعطیلات آخر هفته ، روزهایی هستند که لباس‌ها را کم می‌کنند، زمانی که کارکنان مجاز به پوشیدن لباس‌های غیررسمی هستند.

روزهای خیریه مناسبت هایی را برای لباس های فانتزی مضمون فراهم می کند. کراوات ها اغلب پوشیده نمی شوند و همه کارکنان از نمایندگان فروش گرفته تا مدیران ارشد لباس های یکسانی می پوشند. نماینده فروش نیک آپتون می تواند مزایای هوشمندانه لباس پوشیدن را ببیند:

آپتون می گوید: «انتخاب هوشمندانه کد لباس یک فضای حرفه ای ایجاد می کند و عموماً مردم به آن پایبند هستند.

اما اجرای کد در زمان های خاصی از سال برای مدیران می تواند دشوار باشد.

آپتون گفت: «در روزهای گرم ایمیل‌هایی ارسال می‌شود که به همه یادآوری می‌کنند که کد استاندارد چیست.»

روحیه کارکنان با این شانس که هر چند وقت یکبار لباس غیر رسمی بپوشند، به ویژه در ساعات کاری غیراجتماعی به خوبی تامین می شود.

آپتون گفت: «من از این واقعیت خوشم می‌آید که می‌توانید جمعه‌ها و آخر هفته‌ها لباس غیر رسمی بپوشید، این باعث آرامش بیشتر می‌شود.

نوع پوشش کارکنان در کال سنتر

لباس کارمندان

یونیفرم کارکنان می تواند حس هدف مشترک را در بین کارکنان تقویت کند. این می تواند به یک کال سنتر هویتی متمایز بدهد و آن را به عنوان مکانی که مردم به کار کردن در آن افتخار می کنند و خدمات آنها ارزشمند است مشخص کند.

کال سنتر بریتیش گاز سنتریکا در کاردیف، پیراهن های مارک دار چوگان، پیراهن های راگبی و پشم گوسفندان را برای کارکنان معرفی کرد. جان کانولی، مدیر خدمات عالی، لباس های مارک دار را به عنوان بخش مهمی از چرخش در عملکرد می داند.

کانولی گفت: «در سفری که طی 3 سال گذشته داشتیم، آوردن کد لباس نقطه عطفی بزرگ بود.

گزینه های لباس برای ایجاد یک فضای حرفه ای زمانی که شرکت 18 ماه پیش به یک کال سنتر جدید نقل مکان کرد، معرفی شد. کارکنان قبلاً در انتخاب نحوه لباس پوشیدن بدون محدودیت آزاد بودند.

تغییر در کد لباس گاهی اوقات می‌تواند باعث ناله و شکایت کارکنانی شود که تمایلی به تنظیم انتخاب کمد لباس خود ندارند. در بریتیش گاز، یک فرآیند تعامل گسترده به شکل یک پیشنهاد ویژه به کارکنان انجام شد ، دو پیراهن polo با نشان تجاری شرکت بخرید و سومی را رایگان دریافت کنید.

کار کرد. تیم 1200 نفری مشاوران بیش از 3500 پیراهن را در چند ماه اول خریدند. نگرش کارکنان نسبت به کار بهبود یافت.

زمانی که ما 3-4 سال پیش کار خود را شروع کردیم، درک رسانه‌ها از بریتیش گاز عالی نبود. بچه‌های کال سنتر احتمالاً احساس می‌کردند که کار کردن برای British Gas در مرکز شهر کمی کثیف است، آنها احتمالاً نمی‌خواستند این حقیقت را که اینجا کار می‌کنند تبلیغ کنند.»

اکنون کارکنان به طور مرتب در حال قدم زدن در مرکز شهر با لباس‌های British Gas خود دیده می‌شوند که باعث افزایش شناخت برند می‌شوند. به عنوان یک تامین کننده بزرگ مشاغل در کاردیف، این رابطه با جامعه محلی را تقویت می کند.

اثر لباس همچنین نشان می دهد که کارکنان نسبت به محیط اطراف خود واکنش نشان می دهند. محیط کسب و کار را هوشمند کنید و شاید تأثیر مثبت آن این باشد که کارکنان انگیزه بیشتری برای انجام کارهایشان به بهترین شکل ممکن داشته باشند. مطمئناً برای بریتیش گاز کارساز بوده است. این کال سنتر به تازگی برای دومین سال متوالی به عنوان کال سنتر برتر سال اروپا انتخاب شده است.

مشتریان و عموم مردم ممکن است کارکنان کال سنتر را نبینند، اما شرکای تجاری بالقوه این کار را خواهند کرد. اولین برداشت مهم است شرکای بالقوه یا سرمایه گذاران ممکن است توسط کارکنان بدسرپرست کنار گذاشته شوند.

مشتریان موجود نیز ممکن است تحت تأثیر کارکنان قرار گیرند، همانطور که خدمات ارتباطات یکپارچه مستقر در ناتینگهام با معرفی یونیفرم کارکنان متوجه شد. ICS به طور رایگان پیراهن های polo مارک دار را می داد و از میزان هزینه ای که کارکنان برای خرید لباس کار باید خرج می کردند، کاسته شد. لباس ها می توانند گران باشند. یک یونیفرم رایگان می تواند در هزینه کارکنان صرفه جویی کند و جایگزینی محبوب برای کد لباس تجاری هوشمند باشد. این شرکت همچنین دریافت که کارکنان لباس کار را ترجیح می‌دهند، زیرا مجبور نیستند هر روز تصمیم بگیرند که چه لباسی بپوشند.

بریتیش گاز و آی سی اس نمونه هایی از نحوه عملکرد یونیفرم کارکنان برای یک تجارت هستند. اما برخی افراد بر این باورند که یک کد لباس می تواند کارمندان را به طور غیر ضروری محدود کند.

لباس غیر رسمی

داریل بکفورد، مشاور کال سنتر، معتقد است که کارفرمایان با تلاش برای تعیین انواع خاصی از لباس‌هایی که کارکنان ممکن است در محل کار بپوشند یا نپوشند، ممکن است اشتباه کنند.

“من شخصاً علاقه ای به کدهای لباس ندارم. اغلب کارفرمایان می گویند که باید کراوات بپوشید، یا اینکه نمی توانید شلوار جین بپوشید. با این حال می‌توانم شلوار جین، ژاکت و کفش‌های بدون کراوات را بسیار هوشمندتر از یک شلوار قدیمی، پیراهن کهنه و کراوات پلی استر کنم.

کارفرمایان می توانند به سادگی از کارکنان بخواهند، هر نوع لباسی که انتخاب می کنند، مرتب به نظر برسند. برخی از کال سنتر ها متوجه می شوند که کارکنان با بهترین عملکرد آنها بدون توجه به کد لباس، لباس خوبی می پوشند..

بکفورد می‌گوید: «من متقاعد نشده‌ام که نحوه لباس پوشیدن افراد واقعاً احساس آنها را تغییر می‌دهد، اما شاید بهتر است در نظر بگیریم که نحوه لباس پوشیدن آنها احساس آنها را نشان می‌دهد.

با پیروی از این منطق، مدیران می توانند به نحوه لباس پوشیدن کارکنان نگاه کنند تا نگرش افراد نسبت به شغلشان را بسنجند. اگر تعداد زیادی از کارکنان در طی یک دوره زمانی، بدون هیچ کد لباس یا قاعده ای، شروع به پوشیدن هوشمندانه لباس کنند، این نشانه خوبی است که نگرش آنها نسبت به کار بهبود یافته است.

بنابراین شرکت هایی مانند British Gas، Dixons و ICS از کد لباس یا یونیفرم هوشمندانه برای ایجاد حرفه ای یا کمک به تغییر تجارت خود استفاده کرده اند. اما در نهایت، لباس به خود فرد بستگی دارد.. از هر کد لباسی که یک کال سنتر استفاده می کند، شاید مهمترین چیز این باشد که اطمینان حاصل شود که کارکنان از آن پیروی می کنند.

تصمیم بگیرید که چه چیزی برای کال سنتر شما بهترین است.

در حالی که ممکن است در درازمدت تعدادی از کدهای لباس مختلف را امتحان کنید، ما تعدادی از نظرات را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که بهترین گزینه برای کال سنتر شما چیست.

نوع پوشش کارکنان در کال سنتر

شما چی فکر میکنید؟

  • پس از 25 سال، من به این نتیجه ساده رسیدم که اگر حرفه ای تر لباس بپوشی، حرفه ای تر عمل می کنی
  • ما اخیراً در تمام مراکز به سمت لباس‌های غیررسمی رفته‌ایم. من نمی توانم برای مراکز دیگر صحبت کنم، اما ما هیچ اثر نامطلوبی در دفتر خود ندیده ایم. من فکر نمی‌کنم در نقش‌های غیرمشتری، تفاوتی ایجاد کند. ما به کارکنان خود اعتماد می کنیم تا انتخاب های درست را انجام دهند (با کمی راهنمایی)».
  • یکی از چیزهایی که همیشه در ذهن من بود، نقل قولی از مشتری بود که بدون کد لباس از کال سنتر بازدید می کرد. در حالی که پس از پایان یک شیفت بیرون ایستاده بودیم، او گفت; «خدایا، مثل این است که بعد از ساعات مدرسه بیرون از کالج کلاس ششم بایستیم!» شاید این تصوری است که برای مردم ایجاد می‌کند که باید در تصمیم‌گیری برای اینکه نمایندگانمان برای کار چه لباسی بپوشند، در نظر بگیریم.»
  • ما معمولی هستیم و بهره وری اصلاً تحت تأثیر قرار نگرفته است. مردم زمان زیادی را در محل کار می گذرانند و من دوست دارم که مشتاقانه منتظر حضور در محل کار باشند. اگر یک چیز ساده، مانند نحوه لباس پوشیدن شما، می تواند تأثیر مثبت داشته باشد، من می گویم با آن بروید. کارکنان خوشحال، مشتریان را خوشحال می کنند ، این یک واقعیت است!
  • اوایل سال جاری مدیریت یک کال سنتر را برای یک شرکت تعطیلات بریتانیا به عهده گرفتم. من متوجه شدم که هیچ کد لباسی در مورد ورود نمایندگان به کار وجود ندارد، با شلوار جین، جلیقه و غیره. تصمیم گرفتم دست به کار شوم و به همه یک بلوز یا پیراهن بدهم تا بپوشند و به کارم آمد! اکنون همه با نگرش حرفه ای تری سر کار می آیند. ما روزهای کم‌پوشی هم داریم، اما این‌ها را برای یک خیریه انجام می‌دهیم، بنابراین آنها باید برای پوشیدن لباس‌های معمولی خود کمک مالی کنند.»

لینک منبع:

https://www.callcentrehelper.com/call-centre-dress-codes-13859.htm