راه ‌اندازی مرکز تماس

راه اندازی مرکز تماس

یا براندازی سیستم پاسخگویی سنتی

منظور از راه اندازی مرکز تماس یعنی راه اندازی یک مجموعه و سرویسی که بتوانیم به کمک آن تمامی تماس‌های ورودی و خروجی سازمان را از یک نقطه به صورت متمرکز و یکپارچه مدیریت کنیم، به گونه ای که تمامی تماس‌ های دریافتی با سرعت بالا و کیفیت مناسب توسط کارشناسان پاسخ داده شود

نیازمندی‌های راه اندازی مرکز تماس

برای داشتن یک مرکز تماس پویا و کارآمد باید به تمامی نکات و نیازمندی های یک مرکز تماس توجه داشت و آنها را منطبق بر استاندارد مرکز تماس تبیین کرد. نیازمندی یک مرکز تماس به طور کلی در دو بخش نیروی انسانی متخصص و فضا و تجهیزات دسته بندی می ‌شود.

  • نیروی متخصص

    نیروی متخصص

    اختصاص کارشناسان حرفه ای و با تجربه جهت پاسخگویی

    به کارگیری نیروهای مجرب پاسخگویی و پشتیبانی و همچنین شناسایی خصوصیات حرفه ای آنها و استفاده آن در مرکز تماس، موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت

  • زیرساخت ها و مجوزهای لازم

    زیرساخت ها و مجوزهای لازم

    تمام آنچه که برای یک راه اندازی استاندارد نیاز است

    استفاده از API برای یکپارچگی سازی در زیرساخت‌ های VOIP و نرم‌ افزارهای مرتبط مانند CRM, استفاده از سیستم های بر بستر فضای ابری ، پاسخگویی و پشتیبانی با طراحی و پیاده سازی سیستم‎ های هوشمند (هوش مصنوعی)، تهیه مجوزات از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی تنها بخشی از پیش نیازهای راه اندازی مرکز تماس است

  • فضای مناسب

    فضای مناسب

    مرکز تماس معماری خاص خود را نیاز دارد

    فضای فعالیت یک مرکز تماس استاندارد های مخصوص خود را دارد ، فضایی مجهز شامل کانتر، و تجهیزات لازم، پارتیشن بندی مناسب بخش اپراتورها، تهویه مطلوب، اتاق استراحت و …

  • پیش نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری

    پیش نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری

    مثال کوه یخ مرکز تماس را فراموش نکنید

    پیش ‌نیاز نرم‌ افزاری شامل نرم ‌افزار مدیریت مرکز تماس و نرم‌ افزارهای CRM  و… می باشد. پیش نیاز سخت‌ افزاری شامل تمامی تجهیزات کامپیوتری، سرور، روتر، مودم، رک، ژنراتور، سوئیچ و خنک کننده‌ ها، مانیتورینگ، سیت و … است.

  • راهنمای راه اندازی مرکز تماس

    راه اندازی یک مرکز تماس استاندارد چه هزینه ها و چه مراحلی دارد؟

    ما بارها در جلسات مختلف با سازمان ها و ارگان هایی که قصد راه اندازی مرکز تماس را داشته اند این هزینه ها و مراحل را متذکر شده ایم. از دریافت مجوزات لازم از نهادهای مختلف دولتی تا تامین فضای کافی با رعایت استانداردهای لازم و تامین نیروی انسانی متخصص، مسیر طولانی و پیچیده ایست که البته آی وین این مسیر را بارها طی کرده است و با تمام بیچ و خم آن آشناست. برای راه اندازی مرکز تماس حتما به مشاوره ی یک تیم حرفه ای نیاز خواهید داشت. آی وین از صفر تا صد این مسیر در کنار شماست.

امکانات و تجربیات آی‌وین در راه اندازی مرکز تماس

تجربه ی سالها فعالیت به عنوان پیشرو در صنعت مرکز تماس کشور

مرکز تماس آی ‌وین تجربه راه اندازی چندین مرکز تماس با استانداردهای بین المللی در کشور را دارد که در تمامی آنها همه موارد مهم جهت راه اندازی مرکز تماس هوشمند از قبیل وجود سیستم پاسخگویی هوشمند، بهره‌ مندی از کارشناسان مجرب و متخصص، استفاده از سامانه ی مدیریت مرکز تماس و… رعایت شده است.

  • مجوزها و استانداردهای لازم

    مجوزها و استانداردهای لازم

    تمام آنچه که در طول این مسیر لازم است

    پروانه ارائه خدمات مرکز تماس (Contact Center) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ، مجوز نظام صنفی رایانه ای، دانش بنیان صنعتی در کشور ، گواهی رتبه یک شورای عالی انفورماتیک کشور از سازمان برنامه و بودجه، گواهينامه ISO 9001:2015 ، گواهینامه ISO 10002:2018 وISO 10004:2018، گواهی شرکت‌های دانش‌بنیان تنها بخشی از مجوزها و استاندارد های آی وین در صنعت مرکز تماس است.

  • زیر ساخت­‌های نرم­‌افزاری

    زیر ساخت­‌های نرم­‌افزاری

    راه اندازی مرکز تماس ، بدون سامانه مدیریت امکان پذیر نیست

    مرکز تماس آی ‌وین توانسته اولین نرم‌ افزار دانش بنیان، هوشمند و چندزبانه با ویژگی ‌های منحصر به فرد و قابل عرضه در سطح بین المللی مدیریت مرکز تماس را تولید کند که با تمامی نرم‌ افزارهای مرتبط و CRM ها قابل ادغام است.

  • زیر ساخت‌­های سخت­‌افزاری

    زیر ساخت‌­های سخت­‌افزاری

    خشت اولی که باید درست بنا شود

    یکپارچگی تمام کانال های ارتباطی در یک مرکز تماس طبیعتا به زیرساخت های سخت افزاری خاص خود نیز نیاز دارد. از سرور های اختصاصی و سانترال و شبکه تا تجهیزات مورد نیاز کارشناسان پاسخگویی همه و همه از ملزومات اصلی یک مرکز تماس استاندارد است.

  • فضای مناسب و استاندارد

    فضای مناسب و استاندارد

    یا بخوانید “مهم ترین شاخصه ی یک مرکز تماس استاندارد”

    شاخصه های استانداردسازی مرکز تماس، از مهم ترین و اصلی ترین قوانین مکتوب این صنعت به شمار می آید. یک مرکز تماس با توجه به شرایط خاص کاری و شیفت بندی های مختلفی که دارد به بخش های مختلفی از جمله فضای آموزشی، فضای استراحت، فضای اختصاصی پاسخگویی و حریم اختصاصی هر یک از کارشناسان تماس و….نیاز دارد. یکی از مهم ترین اقدامات در راه اندازی یک مرکز تماس استاندارد، تامین فضای کافی برای این امر است.

  • کارشناسان آموزش دیده و متخصص

    کارشناسان آموزش دیده و متخصص

    خط مقدم ارتباطی در یک مرکز تماس

    همه ی آنچه که در استاندارد سازی مرکز تماس نیاز است به واسطه ی حضور کارشناسان تماس متخصص معنا بیدا میکند. مسیری که ما در مراکز تماس آی وین برای جذب و آموزش کارشناسان تماس داریم فرآیندی کاملا تخصصی است به طوری که از سال گذشته در دانشگاه آزاد این فرآیند به عنوان یک دوره ی آموزشی مستقل با هدف اشتغال زایی تثبیت شده است و ما نام آن را آکادمی آی وین گذاشتیم.

  • پیش نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری

    پیش نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری

    مثال کوه یخ مرکز تماس را فراموش نکنید

    پیش ‌نیاز نرم‌ افزاری شامل نرم ‌افزار مدیریت مرکز تماس و نرم‌ افزارهای CRM  و… می باشد. پیش نیاز سخت‌ افزاری شامل تمامی تجهیزات کامپیوتری، سرور، روتر، مودم، رک، ژنراتور، سوئیچ و خنک کننده‌ ها، مانیتورینگ، سیت و … است.

  • مراکز تماس آی وین در کشور

    نرم افزار مرکز تماس آیوین، سیستمی است که برای کسب و کارها، امکان مدیریت کانال های مختلف ارتباطی مانند تماسهای تلفنی، ایمیل، چت آنلاین، پیامک متنی، فکس و شبکه های اجتماعی را فراهم می کندمختلف ارتباطی مانند تماسهای تلفنی، ایمیل، چت آنلاین، پیامک متنی، فکس و شبکه های اجتماعی را فراهم می کند.