منظور از راه اندازی مرکز تماس یعنی راه اندازی یک مجموعه و سرویسی که بتوانیم به کمک آن تمامی تماسهای ورودی و خروجی سازمان را از یک نقطه به صورت متمرکز و یکپارچه مدیریت کنیم، به گونهای که تمامی تماسهای دریافتی با سرعت بالا و کیفیت مناسب توسط کارشناسان پاسخ داده شود
برای داشتن یک مرکز تماس پویا و کارآمد باید به تمامی نکات و نیازمندیهای یک مرکز تماس توجه داشت و آنها را منطبق بر استاندارد مرکز تماس تبیین کرد. نیازمندی یک مرکز تماس به طور کلی در دو بخش 1-نیروی انسانی متخصص و 2-فضا و تجهیزات گنجانده میشود.
به کارگیری نیروهای مجرب پاسخگویی و پشتیبانی و همچنین شناسایی خصوصیات حرفه ای آنها و استفاده آن در مرکز تماس
مرکز تماس مانند دیگر کسب و کارها نیاز به یک فضای مناسب جهت فعالیت دارد، فضایی مجهز شامل کانتر، و تجهیزات لازم، پارتیشن بندی مناسب بخش اپراتورها، تهویه مطلوب، اتاق استراحت و …
پیشنیاز نرمافزاری شامل نرمافزار مدیریت مرکز تماس و نرمافزارهای CRM و… می باشد
پیش نیاز سختافزاری شامل تمامی تجهیزات کامپیوتری، سرور، روتر، مودم، رک، ژنراتور، سوئیچ و خنک کنندهها، مانیتورینگ، سیت و … است.
مرکز تماس آیوین تجربه راه اندازی چندین مرکز تماس با استانداردهای بالا در کشور را دارد که در تمامی آنها همه موارد مهم جهت راه اندازی مرکز تماس هوشمند از قبیل وجود سیستم پاسخگویی هوشمند، بهرهمندی از کارشناسان مجرب و متخصص، استفاده از سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری به روز و… رعایت شده است.
مرکز تماس آیوین تمامی مجوزها و استانداردهای لازم به جهت راهاندازی مرکز تماس را دارا میباشد و توانسته گواهینامه های مختلف در این زمینه را کسب کند
مرکز تماس آیوین توانسته اولین نرمافزار دانش بنیان، هوشمند و چندزبانه با ویژگیهای منحصر به فرد و قابل عرضه در سطح بین المللی مدیریت مرکز تماس را تولید کند که با تمامی نرمافزارهای مرتبط و CRM ها قابل ادغام میباشد.
به کارگیری سخت افزارهای به روز که قابلیت ارتقا دارند جهت پایداری سرویس، پشتیبانی فنی 24*7 این مرکز بوده و استفاده از زیرساخت سخت افزاری مرکز تماس آیوین علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه، SLA بالا بودن سامانه و نیز پشتیبانی فنی 24*7 به همراه دارد.
اختصاص فضای مناسب برای کارشناسان پارتیشنبندی مناسب، تهویه مطبوع، اتاق استراحت، فراهم کردن شرایط محیطی مناسب و استاندارد
بهرهمندی از کارکنان با تجربه در زمینه پاسخگویی و پشتیبانی و همچنین آموزشهای دورهای به کارشناسان در مرکز تماس آیوین نشان از اهمیت بالای حرفهای بودن کارشناسان و به روز بودن اطلاعات آنان دارد
تا به امروز مرکز تماس آیوین توانسته 4 مرکز تماس با استاندارد و کیفیت بالا در سراسر کشور راهاندازی نماید، حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاح این مراکز نشانگر این است که راهاندازی مرکز تماس، با کیفیت و استاندارد بالا اهمیت زیادی دارد.