بررسی تاثیرات برون سپاری خدمات ارتباط با مشتری بر استارت آپ‌ها و شرکت‌های نوپا توسط iWin

در دنیای امروز استارت آپ‌ها به شدت در حال رشد هستند و تعداد آنها هر روز بیشتر و بیشتر می شود و یکی از پایه‌های اصلی ماندن این شرکت‌های نوپا در میدان رقابت، رضایت مشتری از خدماتی که ارائه می‌دهند و مشتری مداری است. جلب رضایت مشتری و ارزیابی این رضایت سنجی‌ها بی شک یکی ازعوامل پیشرفت و یا شکست این کسب و کارها می‌باشد و ازآنجایی که این شرکت‌ها هزینه راه اندازی چنین مراکزی را ندارند و از نیروی حرفه‌ای و با تجربه بهره نمی‌برند بهترین راه برون سپاری کردن این خدمات می‌باشد. بهره‌مندی از یک سیستم یکپارچه برای ارتباط با مشتری به هر طریقی می‌تواند تعداد مخاطبان یک کسب و کار را افزایش دهد که در پی این افزایش درصد فروش نیز افزایش پیدا می‌کند. توجه به نحوه ارتباط گرفتن با مشتری و اهمیت دادن به صحبت‌های او یکی دیگر از چالش‌های این کسب و کارها می‌باشد.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که کسب و کارهای نوپا چگونه می‌توانند این چالش‌های پیش رو را از میان بردارند؟

برای حل این موضوع تنها دو راه پیش‌روی استارت آپ‌ها می‌باشد:

  1. خود مسئولیت تمامی روندهای ارتباط با مشتری از زمان اولین تماس را بر عهده بگیرند.
  2. این بخش حساس عملیاتی خود را به واحدی دیگر بسپارند.

در صورت بر عهده گرفتن تمامی مسئولیت‌ها، در گام اول آنها نیازمند نیروی انسانی با تجربه و خلاق هستند، که برای رفع این مشکل یا می‌توانند نیروی انسانی مجرب استخدام کنند که مراحل اداری آن همراه هزینه‌هایی از قبیل دستمزد، بیمه، سنوات و… می‌باشد و زمان زیادی برای پیدا کردن نیروی متخصص نیاز است، و یا نیروی مبتدی به کار گیرند و دوره های آموزشی برای آنها برگزار کنند که باز هم آموزش دادن نیرو جدید زمان‌بر و هزینه بردار است. پس از آن تهیه تجهیزات مورد نیاز برای خدمات ارتباطی می‌باشد که هزینه زیادی در پی خواهد داشت.

در صورت واگذاری این بخش به مراکز ارتباط (Contact Center) ، هزینه‌های اضافی از بین می‌رود و مهمتر آنکه زمان بسیاری برای استارت آپ‌ها ذخیره می‌شود، و این ذخیره زمانی به نفع این کسب کارها می‌باشد زیرا دیگر نیاز به پیدا کردن نیرو متخصص ندارند و از آنجایی که زمان برای شرکت ها بسیار حیاتی می‌باشد، این گزینه می‌تواند به آنها کمک شایانی کند. و نکته مهم دیگر آنکه آنها می‌توانند به راحتی با برون سپاری کردن بار سنگین تهیه تجهیزات که هزینه بالایی در پی خواهد داشت از روی دوش خود بردارند و تمام تمرکز خود را بر روی اهداف کاری خود متمرکز کنند.

مزیت‌های برون سپاری از دید iWin

  • استفاده از یک سیستم یکپارچه و ارائه خدمات با کیفیت علاوه بر تخصص و دانش فنی،
  • امکان مشاهده گزارشات مدیریتی و حساس به صورت آنلاین و آفلاین،
  • مدریت و پیگیری مشتریان، و ارائه خدمات و محصولات به بهترین نحو ممکن.
  • در اختیار داشتن نیروی مجرب در کمترین زمان
  • در اختیار داشتن تجهیزات به‌ روز بدون پرداخت هزینه آنها
  • انعطاف پذیر بودن، در هر زمان که بخواهید و با هر فعالیتی که داشته باشید انطباق پیدا می‌کند.
  • صرفه جویی در زمان
  • ارتباط با مشتری از طریق تمامی کانال های ارتباطی (تماس تلفنی، اپلیکیشن‌ها، شبکه‌های اجتماعی، چت آنلاین و…)

این امتیازها برای شرکت‌ها می‌تواند سکوی پرتابی رو به جلو و تثبیت شدن آنها در بازار کار باشد.

برچسب ها:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *