چگونه بهترین کارشناسان دورکار را برای کال سنتر استخدام کنیم
2145
5 دقیقه

چگونه بهترین کارشناسان دورکار را برای کال سنتر استخدام کنیم

تغییر به سمت دورکاری کارشناسان تماس هنوز ادامه دارد، علیرغم تلاش های برخی از کال سنتر ها برای انتقال کارشناسان به مرکز به صورت تمام وقت یا استفاده از رویکرد ترکیبی.

هنگامی که مزایای دور کاری را در نظر می گیرید، به خصوص زمانی که با BYOD همراه باشد، دلایل زیادی وجود دارد که آن را به یک نیروی کار اصلی تبدیل می کند.

اما داشتن کارشناسان از راه دور، مدیران منابع انسانی را با چالش‌های متعددی مواجه می‌کند، به‌ویژه هنگام استخدام.

آیا شیوه های استخدام باید تغییر کند؟ مدیران هنگام استخدام یک کارشناس از راه دور باید به دنبال چه ویژگی هایی باشند؟ چگونه می‌توانید یک مصاحبه استخدامی موفق از راه دور انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که نمایندگانی را که برای یک محیط دورکار مناسب هستند پیدا می‌کنید؟

ما در این مقاله به این سوالات می پردازیم و توصیه های عملی و بهترین روش ها را ارائه می دهیم.

بهترین شیوه های استخدام نماینده از راه دور

اگر کار در کال سنتر شما به صورت حضوری است، به احتمال زیاد از شیوه‌های استخدامی استفاده می‌کنید که برای تعاملات چهره به چهره به خوبی کار می‌کنند. اینها شامل نمایشگاه های شغلی، مصاحبه در محل، و آموزش کلاس درس و حضور در هیئت مدیره است.

این واقعیت که نمایندگان آینده نگر به امکانات شما دسترسی نخواهند داشت، مستلزم ایجاد حضور دیجیتالی شما است.

این بدان معناست که یک وب سایت جامع با بخش حرفه ای با کیفیت بالا داشته باشید که شامل گواهینامه های نماینده، شرح وظایف دقیق، اطلاعات فرهنگ شرکت و لیستی از مزایایی است که ارائه می دهید. حساب های رسانه های اجتماعی خود را نیز به روز نگه دارید، به خصوص صفحه فیس بوک خود.

ویژگی های یک کارشناس برای استخدام در یک کال سنتر دورکار

ویژگی‌های اولیه چیزی که یک کارشناس کال سنتر عالی را می‌سازد، فرق نداره چه دورکار باشد یا در محل حضور داشته باشد ، همه کارشناسان باید ارتباطات مؤثری داشته باشند، مهارت‌های استثنایی در خدمات مشتری داشته باشند، کار پس از تماس را سریع انجام دهند و جزئیات محور و سازماندهی شده باشند.

چگونه بهترین کارشناسان دورکار را برای کال سنتر استخدام کنیم

گفته می شود، مدیران منابع انسانی باید به دنبال ویژگی های منحصر به فرد در یک محیط راه دور باشند. شش ویژگی  برجسته را برای شما شرح میدهیم:

کارشناسان دور کار باید خود را کنترل کنند و به خود انگیزه بدهند.

توانایی خودانگیختگی و کار مستقل یک امر ضروری است.کارشناسان کار در خانه نباید برای انجام کار به نظارت زیادی نیاز داشته باشند. در عوض، آنها باید خود را مسئول تصمیم گیری خود بدانند.

1- منضبط

کارشناسان دورکارممکن است از عوامل حواس پرتی کمتری نسبت به عوامل موجود در کال سنتر بهره مند شوند، اما همچنان می توانند انحرافات را پیدا کنند. به همین دلیل نظم و انضباط یک ویژگی ضروری است.

اغلب آنها برنامه ریزی می کنند که به معنای تعیین ضرب الاجل، خواب کافی و مدیریت مسئولیت های خانوادگی و خانگی در طول روز کاری است. خانه آنها دفتر کارشان است و باید مرز مشخصی بین این دو قائل شوند.

2- مشارکتی

کارشناسان دورکار ممکن است به تنهایی کار کنند، اما این بدان معنا نیست که آنها به تنهایی کار می کنند. به دنبال افرادی باشید که می دانند چگونه به عنوان بخشی از یک تیم توزیع شده کار کنند و تلاش های همکاران خود را تقویت کنند.

3- انعطاف پذیر

کارشناسان دورکار برای موفقیت باید انعطاف پذیر باشند. آنها در حال حاضر باید تعادل کار و زندگی سالم را حفظ کنند، و این واقعیت که آنها به جای حضور رو در رو از راه دور کار می کنند به این معنی است که آنها باید تمایل داشته باشند و بتوانند زمانی که شرایط حکم می کند خود را وفق دهند.

4- نتایج گرا

یک کارشناس دورکار مولد نتایج را بر کار پرمشغله اولویت می‌دهد و نامزدی که کارش برای خودش صحبت می‌کند باید در تصمیم استخدام شما تاثیر زیادی بگذارد.

5- با تجربه

در حالت ایده آل، باید به دنبالکارشناسانی باشید که تجربه کار از راه دور را دارند. آنها می دانند که این شغل به چه چیزی نیاز دارد و سابقه عملکرد ثابت شده ای دارند.

چگونه یک مصاحبه از راه دور را ساختار دهیم

منطقی است که اگر کارشناسان در کال سنتر کار نمی کنند، آنها را برای انجام مصاحبه وارد یک محیط فیزیکی نمی کنید. این چالش هایی را به همراه دارد، اما نمی توانید با تطبیق با ساختار و طرز فکر جدید بر هیچ کدام غلبه کنید.

برای انجام مصاحبه های ویدیویی، باید ابزارهای مناسبی مانند زوم، اسکایپ، GoToMeeting را در اختیار داشته باشید. همچنین، فقط به این دلیل که شما یک مصاحبه را به صورت مجازی برگزار می کنید، به این معنی نیست که باید آن را کمتر حرفه ای انجام دهید.

هر دو طرف باید برای محل کار لباس بپوشند، میزها را از شلوغی دور نگه دارند و از نور خوب متمرکز بر صورت استفاده کنند. احتمالاً ایده خوبی است که داوطلب را قبل از مصاحبه از انتظارات خود آگاه کنید، فقط برای اینکه منصف باشیم.

همچنین، ممکن است بخواهید در مورد سؤالات مصاحبه تجدید نظر کنید. FlexJobs فهرستی از 12 سوال دارد که فقط برای استفاده از راه دور طراحی شده است. این شامل:

  • آیا تا به حال از راه دور کار کرده اید؟ برخی از چالش هایی که با آن روبرو بودید چه بود؟
  • آیا با یک تیم توزیع شده کار کرده اید؟
  • چگونه روی وظایف خود متمرکز می شوید؟

ایجاد یک فرآیند مصاحبه ساختاریافته به شما کمک می کند تا بهترین کاندیداها را برای این شغل پیدا کنید.

چگونه بهترین کارشناسان دورکار را برای کال سنتر استخدام کنیم

نتیجه

با وجود کار از راه دور، BPOها و کال سنترهایی که می‌خواهند استفاده طولانی‌مدت از آن را به کار گیرند، باید چالش‌های استخدام را به طور مستقیم برطرف کنند. این شامل ارزیابی مجدد شیوه‌های استخدام، دانستن آنچه در کاندیداهای نمایندگی از راه دور باید جستجو کرد، و تنظیم فرآیندهای مصاحبه برای تناسب با این پارادایم جدید است.

پیروی از توصیه ها و بهترین شیوه های ارائه شده در اینجا شما را به خوبی در مسیر رسیدن به آن هدف قرار می دهد.

منبع:

How to Hire the Best Remote Contact Centre Agents (callcentrehelper.com)