آنچه مصرف کنندگان از ارتباطات با شرکت‌ها و کسب و کارها انتظار دارند!

یکی از نکات مهم در تعامل با مشتری این است که بدانیم مخاطبانمان از ما چه انتظاری دارند و این انتظار را باید چگونه به نحو مطلوب پاسخ دهیم، به عبارت دیگر آنچه که کسب و کارها باید درک کنند این است که ارائه خدمات و ارائه یک سرویس “خوب”  از نظر مشتری به چه معناست؟!

با توجه به مطالعات صورت گرفته، جنبه‌های حیاتی خدمات خوب عبارتند از:

  • سرعت پاسخگوئی: هرچه شرکت شما سریع‌تر به سوالات مشتریان پاسخگویی کند و مشکلاتشان را رفع نماید آنها از این که مورد توجه شما قرار گرفته‌اند احساس رضایت می‌کند.
  • سهولت: مخاطبان به دنبال راحتی هستند، سهولت در دسترسی به محصولات و خدمات شرکت شما از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کرد، سازمان‌ها می‌توانند با برنامه ریزی و ایجاد راه‌های ارتباطی متنوع تا حد زیادی این راحتی را برای مخاطبان به وجود آورند، اما باید دانست که کدام کانال در چه شرایطی ترجیح داده می‌شود.
  • شفافیت: نکته‌ای مهم که باعث آسودگی خاطر و احساس رضایت در مشتری می‌شود، شفافیت است ، منظور از شفافیت، مشخص بودن روند ارائه خدمات از ابتدا تا زمان عرضه محصولات یا خدمات به مخاطب می‌باشد،

مخاطبان انتظار دارند هر محصول و یا خدماتی که می‌خواهند تهیه کنند در کمترین زمان و به راحتی انجام پذیرد، دریافت پاسخ‌های سریع از طریق روش یکپارچه، با ابزار آسان برای استفاده، امکانات قابل دسترس مانند رابط‌های تلفن همراه از طریق چت، اپلیکیشن‌ها و مرورگرها ترجیح داده می‌شود.

همچنین، زمانی که یک فراخوان بزرگ و یا تبلیغاتی وجود دارد، مصرف کنندگان می‌خواهند این اطلاعات را از طریق کانال‌های ارتباطی که خودشان ترجیح می‌دهند به وضوح و به طور خلاصه دریافت نمایند. در نتیجه برند‌ها و سازمان‌ها باید این نکات مورد بررسی قرار دهند و مسیر ارائه خدمات و محصولات خود را مطابق خواسته‎ها و انتظارات مشتری فراهم کنند، تا بتوانند به خوبی احساس رضایت و خشنودی برای مخاطبان به وجود آورند و باعث محبوبیت برند خود شوند.

برچسب ها:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *